Line 4: Line 4:
 
After the country attained independence, the government bought the paper from the Argus group. In October 1982 the paper changed its name to Rhodesian Herald.
 
After the country attained independence, the government bought the paper from the Argus group. In October 1982 the paper changed its name to Rhodesian Herald.
 
==Readership==
 
==Readership==
In 2011 the
 
 
The [[Zimbabwe All Media Products Survey]] (ZAMPS) of 2011 and 2012 ranked the paper as the most widely read with 916 714 and 799 950 (31 per cent) readers respectively.<ref>[http://allafrica.com/stories/201209260200.htmlZimbabwe: The Herald Most Complete, Balanced Newspaper - Survey]</ref>
 
The [[Zimbabwe All Media Products Survey]] (ZAMPS) of 2011 and 2012 ranked the paper as the most widely read with 916 714 and 799 950 (31 per cent) readers respectively.<ref>[http://allafrica.com/stories/201209260200.htmlZimbabwe: The Herald Most Complete, Balanced Newspaper - Survey]</ref>

Revision as of 10:26, 24 February 2014

It is a government-owned daily newspaper published under the Zimbabwe Newspapers (Zim Papers) stable in Harare.

Origins

Named the Mashonaland Herald, the newspaper was launched by Willliam Fairbrigde in 1981 for the Argus Group of South Africa.[1] After the country attained independence, the government bought the paper from the Argus group. In October 1982 the paper changed its name to Rhodesian Herald.

Readership

The Zimbabwe All Media Products Survey (ZAMPS) of 2011 and 2012 ranked the paper as the most widely read with 916 714 and 799 950 (31 per cent) readers respectively.[2]