It is a government-owned daily newspaper published under the Zimbabwe Newspapers (Zim Papers) stable in Harare.


Named the Mashonaland Herald, the newspaper was launched by Willliam Fairbrigde in 1981 for the Argus Group of South Africa.[1] After the country attained independence, the government bought the paper from the Argus group. In October 1982 the paper changed its name to Rhodesian Herald.


The Zimbabwe All Media Products Survey (ZAMPS) of 2011 and 2012 ranked the paper as the most widely read with 916 714 and 799 950 (31 per cent) readers respectively.[2]