The Sunday Mail Logo

The Sunday Mail is a state owned weekly newspaper publication which is popular in Zimbabwe. The paper operates under the Zimpapers brand. The Sunday Mail was first published in 1935 during the colonial period in the then Rhodesia and it operates from the Zimpapers offices in the capital city Harare.


To be the leading Newspaper, publishing, printing and packaging company in Zimbabwe and beyond. To Produce Newspapers, Print and Package Products and offer publishing services that add value to our customers, employees and shareholders.[1]

News Categories

  1. Top Stories
  2. Local News
  3. Sports
  4. Opinion and Analysis
  5. Business
  6. Leisure
  7. In Depth
  8. Commentary
  9. World News[2]


The Sunday Mail, like its sister publications such as The Herald and The Chronicle, has been generally viewed as biased towards the state. There have been accusations from Non Governmental Organisations and political parties such as the Movement for Democratic Change led by Morgan Tsvangirai on its biased publications. The Zimbabwe African National Union Patriotic Front (Zanu PF) has been accused of using the print media for attacking its opponents while simultaneously garnering political support from the masses.

The Sunday Mail editor appointed in early 2014 made the headlines when he was arrested on allegations of running a Facebook page called Baba Jukwa which was known for inciting opposition against the Robert Mugabe led government before and after the elections of July 2013. Edmund Kudzayi was arrested by the police on allegations of insurgency, banditry and terrorism.[3]


  1. , About Zimpapers, "The Herald", published:16 Jul 2014,retrieved:16 Jul 2014"
  2. , Home Page, "The Sunday Mail", published:16 Jul 2014,retrieved:16 Jul 2014"
  3. , ‘Baba Jukwa’ back at the Sunday Mail, "Zimbabwe Independent", published:11 Jul 2014,retrieved:16 Jul 2014"